انتشار کتاب خاطرات و زندگینامه شهید محمدرضا تورجی زاده
بسم الله الرحمن الرحیم

امشب که قلم برکاغذ مي رانم، انشاءالله هدفي جز رضاي دوست و انجام وظيفه ندارم. (قسمتی از وصیتنامه شهید)


به حمد الهی، پس از ماه ها زحمت و تلاش، سرانجام کتاب جدید و جامع «خاطرات و زندگینامه شهید محمدرضا تورجی زاده »، با متن و قالبی جدید و به صورت تمام رنگی، توسط بنیاد فرهنگی المهدی علیه السلام منتشر گردید.

این کتاب که به قلم برادر شهید، جناب آقای علیرضا تورجی زاده و تدوین بنیاد می باشد، در 308 صفحه نگاشته و در آن تعداد زیادی عکس به صورت رنگی نیز گنجانده شده است. علاقه مندان می توانند این کتاب را از فروشگاه بنیاد واقع در خیابان ابن سینا تهیه نمایند.
 
 
 
مقدمه برادر شهید بر کتاب
 
 

بسمه تعالي

بعد از انتشار كتاب «يا زهرا»[1] مكرر شمار زيادي از دوستان و همرزمان شهيد محمدرضا تورجي زاده يادآوري مي‌كردند كه اولاً خاطراتي كه در اين كتاب نشر يافته كامل نيست و خاطرات ديگري از آن شهيد وجود دارد كه در اين كتاب به چشم نمي‌آيد. ثانياً بخشي از خاطرات كه در اين كتاب آورده شده به اصلاحاتي نياز دارد تا روايت صحيحي از آنها به دست داده شود. بدين سبب بر آن شديم طرحي نو در اندازيم و در ساختار و محتواي كتاب بازنگري كنيم. براي انجام اين كار ضرورت داشت زمينة مناسبي به وجود آيد تا خاطرات و اطلاعاتي كه در اختيار دوستان و ياران شهيد قرار داشت گردآوري شود و حتي الامكان مجموعة كاملي از اين اطلاعات و خاطرات براي تحرير و تدوين تازة كتاب فراهم آيد. همين موضوع موجب شد به شيوه‌هاي مختلف با اطلاعات تازه و متنوعي ازهمرزمان و ياران شهيد جمع آوري شود، و مقدمات براي تدوين كتاب شكل گيرد.

بعد از آن اين مقدمات فراهم آمد طرحهاي مختلف براي نحوه طبقه بندي و ترتيب خاطرات  و اطلاعات موجود بررسي شد و بعد از تأملي در آثار وروش تدوين آثار مشابه و موضوع خاطرات فراهم آمده بر آن شديم خاطرات را بر اساس ترتيب تاريخي از زمان ولادت تا هنگام شهادت شهيد تنظيم و تدوين كنيم. بدين ترتيب ساختار كتاب بر اين مبنا شكل گرفته تا به خواننده امكان دهد با خواندن خاطرات اين شهيد به آرامي در مسير زندگاني او گام بردارد و وي را تا زمان شهادت همراهي كنند.

خاطراتي كه در اين كتاب روايت شده منتخبي از مجموعة خاطرات واطلاعاتي است كه ازشهيد تورجي زاده در اختيار ما قرار گرفته است. خاطراتي براي روايت در اين كتاب برگزيده شد كه موضوع آنها جنبة تعليمي و تربيتي داشته باشد و موجب ترويج فرهنگ شهادت باشد، حكايات و خاطراتي كه به حواشي و موضوعاتي ديگر مربوط بوده‌ از دايرة اين خاطرات بيرون ماند. بعضي از خاطرات نيز روايت ديگري از خاطرات ديگر همرزمان شهيد بود از ميان اين خاطراتي كه موضوع آنها يكي بود اما نحوة روايت آنها تفاوت داشت آن خاطره‌اي برگزيده شد كه كاملتر بود و زوايا و جوانب مختلف را بيان مي‌كرد.

بر آن بوديم كه مأخذ و نام منبع خاطرات را با دقت بيان كنيم. در مواضعي كه از منبع نامي به ميان نيامده است به اين سبب است كه آن خاطرات يا به طور مستقيم ازمولف نقل شده ويا به دلايلي ذكر منبع خاطره ممكن نبوده است.

اطمينان داريم با همة كوششهايي كه به عمل آمد تا مجموعة كاملي از خاطرات شهيد گردآوري شود ولي هنوز اطلاعات وخاطراتي وجود دارد كه در اختيار مولف قرار نگرفته است. از همرزمان و ياران شهيد و همة كساني كه به اين خاطرات دسترسي دارند براي مولف كتاب ارسال كنند تا در ويرايشهاي بعدي در تكميل مطالب از آنها استفاده شود.

از همة كساني كه ما را ياري رساندند تا مباحث و محتواي كتاب را تكميل و ساختار آن را اصلاح كنيم صميمانه سپاسگزاريم و از درگاه ايزد منان براي آن توفيق روزافزون آرزو مي‌كنيم.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

عليرضا تورجي زاده

 

[1] . گروه شهید هادی،نشرامینان

 
 
 
 عکس هایی از صفحات کتاب :
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 


 
 
 
 
 
 
 
 
جهت اطلاع از نحو تهیه کتاب با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید

تلفن جهت تماس: 14-03134477811
 
 
 
 
خواندن 3865 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 25 فروردين 1397 ساعت 17:38
محتوای بیشتر در این بخش: نرم افزار شهید تورجی زاده »
برای ارسال نظر وارد سایت شوید

درباره ما

  • ادرس: اصفهان - چهار راه ابن سینا - خیابان ابن سینا - جنب بن بست 28

  • تلفن : 03134477811-14

  • ایمیل: info@samanehadi.ir

حاضرین در سایت

ما 271 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

لینکهای مفید

گالری

Template Settings

Theme Colors

Cyan Red Green Oranges Teal

Layout

Wide Boxed Framed Rounded
Patterns for Layour: Boxed, Framed, Rounded
بالا